HTML

I got to be true to myself!

Friss topikok

  • ancsav: Sajnálom, hogy nálad is ez a helyzet. Néha nagyon-nagyon szarul tud esni néhány dolog, és a legros... (2012.05.22. 18:43) A valóság szólt a képzelethez
  • ancsav: Ez a jó a zenében, főleg ezekben a stílusokban, amiknek van mondanivalójuk. :D (2012.01.17. 21:20) Az egyetlen szerelmem, a punk
  • ancsav: Igen, csak nagyon kevesen értékelik az ilyesmit. De nagyon örülök, hogy te igen, és sokat jelent, ... (2012.01.15. 19:33) A tipikus gondolatok
  • light.: nem, ám! :D (2012.01.12. 22:25) Jegyek és a felfogásom
  • ancsav: Régen én is így voltam vele, de szerencsére sikerült rajta változtatni. Még így sem tökéletes, de ... (2012.01.12. 22:10) Leginkább a suliról

2014.04.17. 17:44 aet3qe

Blogger's block 1. - A szenvedélyem

Címkék: nyelvtanulás bicikli szenvedély éneklés bloggers block

Gala tegnap írt egy listát a blogger's block megoldására, gondoltam, segíteni fog, ha (nagyjából) meghatározott témáról kezdek el írni. Utána már remélhetőleg menni fog egyedül is. (Jó, eddig is ment, de eléggé kijöttem a gyakorlatból.) Azt hiszem, el fog tartani egy darabig, amíg mind az 50 ponton végigmegyek. Főleg, mert van egy pár húzós tétel is a listán.

1. Írj a szenvedélyedről!
Az a baj, hogy nem akartam az elejéről elkezdeni, mert ahogy ezt elolvastam, egyből elkezdett kattogni az agyam, hogy vajon mi is lehet az én szenvedélyem. Kicsit megakadtam ott is, hogy mit takar a szenvedély szó. Gondolom valami olyan dolog, amit nagy lelkesedéssel és odaadással csinálsz. Meg eléggé élvezed is.

Két ilyen dolog jutott eszembe hirtelen: az éneklés és a nyelvtanulás. Az első még elég szolid, de a második?! Elég furcsa elképzelni, hogy valaki szenvedélyesen tanul nyelveket. Főleg, ha belegondolok, mit műveltem én a némettel az elmúlt 9 évben...
De tudom magamról, hogy vannak olyan pillanataim, amikor a világ tetején érzem magam, csak mert hallottam egy izgalmas (igen.) idegen nyelvi szót, vagy mert lenyűgöz, hogy egyes idegen nyelvek milyen röviden, lényegretörően és kifinomultan tudnak kifejezni olyan dolgokat, amiket mi csak több szóval tudunk leírni. Ilyen például a japánok komorebije vagy a németek waldeinsamkeitja. (Itt meg egy lista a hasonlóakról.)
Egyébként is kiváncsisággal vetem bele magam egy-egy nyelvbe, bár nyilván elég nagy akaraterő és sok munka, kitartás kell ahhoz, hogy azt teljesen meg is tanuljam.

Az éneklésről kell részletesebben írnom. Teljesen egyértelmű, szerintem mindenki imád énekelni. Az más dolog, hogy nem mindenki tud. De az biztos, hogy van egyfajta felszabadító, nyugtató és gyógyító funkciója. Az a baj, hogy más emberek előtt nem nagyon merek énekelni, de szeretnék. Szeretnék mondjuk egy bandában saját számokat játszani. Ez amolyan igazi szenvedély lehetne.

Ami még eszembe jutott közben, az a biciklizés. Na, ha valami felszabadító, akkor ez az. Nagyon ki tud kapcsolni a száguldás, plusz gondolkodásra is nagyon jó tud lenni. Én imádok csak úgy felülni a biciklimre, és céltalanul száguldozni a városban. Vagy akárhol máshol. Életem legszebb emlékei között két osztálykirándulós biciklitúra is helyett kapott, egyik a hegyekben, a másik pedig a Balaton partján. Felejthetetlen.

Még egy: az olvasás. Ez már megint egy olyan tevékenység, amit félszegen nevezek szenvedélynek, de amikor rámtör a tudásszomj, tényleg teljes odaadással tudok olvasni. Igen, ez egyrészt szerteágazó tudást ad, másrészt ez is nyugtató, kikapcsoló és számos egyéb pozitív hatással tud lenni az emberre.

Ezek lennének, off the top of my head. Azt hiszem vannak még, de az itt felsoroltak a legfontosabbak.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gottobetrue.blog.hu/api/trackback/id/tr136048562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása