HTML

I got to be true to myself!

Friss topikok

  • ancsav: Sajnálom, hogy nálad is ez a helyzet. Néha nagyon-nagyon szarul tud esni néhány dolog, és a legros... (2012.05.22. 18:43) A valóság szólt a képzelethez
  • ancsav: Ez a jó a zenében, főleg ezekben a stílusokban, amiknek van mondanivalójuk. :D (2012.01.17. 21:20) Az egyetlen szerelmem, a punk
  • ancsav: Igen, csak nagyon kevesen értékelik az ilyesmit. De nagyon örülök, hogy te igen, és sokat jelent, ... (2012.01.15. 19:33) A tipikus gondolatok
  • light.: nem, ám! :D (2012.01.12. 22:25) Jegyek és a felfogásom
  • ancsav: Régen én is így voltam vele, de szerencsére sikerült rajta változtatni. Még így sem tökéletes, de ... (2012.01.12. 22:10) Leginkább a suliról

2014.04.19. 18:32 aet3qe

Bb 3. - Írj egy kategória legjobbjairól! - Jóga

Címkék: jóga bloggers block

3. Találd meg a legjobbakat egy kategóriákban és írj róluk!

Nem egészen értem, hogy mi lenne itt a feladat, milyen kategória, azon belül meg mit lehet írni, de mindegy. Gondoltam, a kategória a jóga lesz. Azon belül a legjobbak? Úgy kb. minden? Mindegy is. Szóval a jóga.

Elkezdem ott, hogy hogyan is kerültem vele kapcsolatba. Az az igazság, hogy már egészen kis korom óta ismertem a jógát, ugyanis a nagynéném és nagybátyám 20 éve jógáznak, vegetáriánusok és úgy összességében nyugati jógi-életmódot folytatnak.

Ennek ellenére nem tudott rólam igazi, teljes kép kialakulni róla. Látni csak annyit láttam belőle, hogy egyszer elmentem nagybátyámhoz mamámmal valami miatt, és nagybátyám épp a szoba közepén gubbasztott - mint később számorma kiderült - babapózban. A jöttünkre nem reagált semmit, vagy észre sem vette, vagy csak ignorált minket. Gondolom meditált.
Hallani meg csak annyit hallottam róla, hogy anya és mamám sokszor beszéltek róla, nem éppen negatív hangvételben. Emlékszem, hogy mamám mesélte, hogy egyszer meglátogatta őket, és nagynéném csakugyan fejenállva, mamámról tudomást sem véve. Na meg szó volt valami gururól is (itt jöttek a legrosszabb vélemények), akinek a képét láttam is kirakva a lakásukban.

Aztán teltek-múltak az évek, és rátaláltam Vaddi blogjára (tuti, hogy sorsszerű találkozás volt!), és rendszeres olvasója lettem. Olyan rendszeres, hogy mindent elolvastam, amit blogolt. Egy idő után megjelentek nála a jógás bejegyzések, nekem meg nagyon megtetszett az ő elmondása alapján. Furcsa volt, ugyanis bennem felépítettek róla egy negatív képet a családtagjaim, és aztán egy blogban meg teljesen mást érzékeltem a leírás alapján.

Kiváncsi lettem, ki akartam én is próbálni, interneten olvasgattam róla, nézegettem pár pózt, és próbáltam itthon is megcsinálni. Persze csak titokban, nehogy anyáék megtudják. Aztán egy napon, a suliban megpillantottam A Plakátot a tini jógáról, és még aznap - kicsit félve - felhoztam a témát anyánál. Nagy meglepetésemre semmi negatív reakciója nem volt, azt mondta, menjek, ha akarjak.

És én elmentem. Azon az első alkalmon éreztem, hogy most ott vagyok, ahol lennem kell. Nekem, akinek előtte esze ágában sem volt semmiféle sportfoglalkozásra eljárni (mert hát nekem ne mondják meg, mikor sportoljak!, hahaha), nem volt kérdéses, hogy a következő alkalmon is ott leszek. és azóta is csak pár alkalmat hagytam ki, ha éppen beteg voltam, vagy más dolgom volt. Azóta az első alkalom óta imádom. Azóta minden héten hétfőn eljárok, és járnék szívesen bármelyik másik nap, csak sajnos azok már fizetősek. :(

Tényleg, mekkora mázlink van, hogy van egy ilyen lehetőségünk, hogy ingyen járhatunk jógázni heti egyszer...! Gyönyörű, hangulatos, felszerelt studió van, és egy aranyos oktató, aki megadja nekünk a lehetőséget a gyakorlásra.

És hogy mit változtatott rajtam a jóga? Ó, milyen sok mindent! Bár régen sem voltam egy agresszív teremtés, azóta még nyugodtabb lettem (ezt az elmúlt fél évet most ne számítsuk), fejlődött az erőnlétem, az állóképességem, hajlékonyabb lettem, jobb az egyensúlyérzékem és a közérzetem, nagyobb az önbizalmam(!), kevesebbet szorongok, empatikusabb, toleránsabb és türelmesebb lettem. Másokkal és magammal is.

Még millió dolog van, amin dolgoznom kell, az ászanákat és a viselkedésemet is tekintve. Sajnos még mindig olyan ember vagyok, aki kívülről várja a megerősítést, még mindig érdekel az emberek véleménye, és még mindig nem tudok teljesen befelé figyelni, de nem lehet mindent egyszerre. Már így is óriási változásokon mentem keresztül a jógának köszönhetően, és remélem, hogy még többet fejlődhetek általa.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gottobetrue.blog.hu/api/trackback/id/tr276053418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása